حرفه وطن
 
قالب وبلاگ

 

بهم ریختگی کلمات یکی از مشکلات دانشجویان هنگام کپی کردن فایل های PDF به WORD است؛  پنج سایت آنلاین به کمک دانشجویان آمده است تا این مشکل به راحتی حل شود. با این سایت های آنلاین می توانید به راحتی و بدون به هم ریختگی فونت، تبدیل خود را انجام دهید.


موضوعات مرتبط: فناوری و سیستم، فناوری ، سیستم، رایانه ، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ دو شنبه 14 فروردين 1396برچسب:, ] [ 7:51 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]

جام نیوز - بارها در مورد عوارض جسمی و ذهنی بازی‌های رایانه‌ای مطالبی خوانده یا شنیده‌ایم. مثلا این که کمبود تحرک جسمی در حین بازی‌های رایانه‌ای سبب بروز مشکلاتی نظیر افزایش وزن (به ویژه در میان کودکان و نوجوانان) می‌شود. یا این که بسیاری از بازی‌های خشن می‌توانند اثرات نامطلوبی را بر روی روحیه و ذهن افراد داشته باشد. بازی‌های رایانه‌ای اما درست مانند هر پدیده‌ دیگر ساخت دست بشر علاوه بر جنبه‌های منفی، ویژگی‌های مثبت نیز دارند. مزایای بازی‌های رایانه‌ای در چند سال اخیر مورد توجه دانشمندان قرار گرفته و به نتایج جالبی هم انجامیده است. آشنایی با نتیجه بررسی های مربوط به 7 مورد از سودمندی های این بازی ها خالی از لطف نیست:

1. کمک به کودکان و نوجوانان دارای بیماری‌های مزمن

پژوهشگران دانشگاه یوتا سال گذشته تحقیقی را منتشر ساختند که نشان می‌داد انجام منظم بازی‌های رایانه‌ای توسط بچه‌های دارای بیماری و اختلالاتی نظیر اوتیسم، افسردگی و پارکینسون سبب افزایش استقامت و روحیه مقاومت آن‌ها در برابر مشکلات ناشی از بیماری می‌شود. دانشمندان بر این باورند که این گونه بازی‌ بر روی سازوکارهای عصبی خاصی تاثیر گذاشته و موجب ایجاد هیجانات مثبت می‌شود. به این ترتیب کودک یا نوجوان درگیر بیماری مزمن بهتر می‌تواند با پیامدهای ناشی از بیماری خود مبارزه کند.
 

2. افزایش توانایی‌های حرکتی کودکان پیش‌دبستانی

با اینکه قرار دادن یک کودک کم سن و سال در برابر تلویزیون برای انجام بازی رایانه‌ای کار درستی تلقی نمی‌شود، اما این همه ماجرا نیست. زیرا پژوهش دانشمندان دانشگاه دیکن در ملبورن استرالیا نشان می دهد انجام بازی‌های تعاملی رایانه‌ای به تقویت مهارت‌های حرکتی کنترل اشیا در کودکان می‌انجامد.
 

3. کاهش استرس و افسردگی

دامنه فواید بازی‌های رایانه‌ای تنها به کودکان و نوجوانان محدود نمی‌شود. پژوهشی که در سال 2009 منتشر شد نشان می‌دهد انجام بازی های رایانه ای می‌تواند به افرادی که از مشکلاتی نظیر استرس یا افسردگی رنج می‌برند کمک کند تا بتوانند تا حدی بر این مشکلات غلبه کنند. این پژوهش نشان داد برخی افراد با تیپ شخصیتی A (که معمولاً بسیار فعال هستند) با انجام این بازی ها می توانند فرصتی برای آرامش بیابند و به این ترتیب از میزان استرس آن‌ها کاسته شود.
 

4. کاهش شدت درد

بازی‌های رایانه‌ای نه‌تنها می‌توانند موجب کاهش اثرات منفی مشکلات ذهنی ‌شوند، بلکه حتی می‌توانند دردهای جسمی را هم کاهش دهند. دانشمندان دانشگاه واشینگتن نوعی بازی طراحی کرده اند که به بیمارانی که از درد شدیدی رنج می‌دهند امکان می‌دهد از درد خود بکاهند. این بازی که «دنیای برفی» نام دارد نوعی بازی واقعیت مجازی است که در آن به فرد خود را در یک سرزمین پوشیده از برف می‌بیند و می‌تواند گلوله‌های برفی را به سمت پنگوئن ها و آدم برفی هایی که می بیند پرتاب کند. به ‌این ‌ترتیب حواس بیمار از درد به بازی معطوف می‌شود. بررسی‌ها نشان داد بیمارانی که از این بازی استفاده کرده اند ند نیازمند داروی مُسکّن کمتری بوده اند.
 

5. تقویت توان بینایی

پدر و مادرها معمولاً به فرزندان خود می‌گویند نشستن در برابر تلویزیون منجر به کاهش قدرت بینایی می‌شود. دانشمندان دانشگاه مک مستر کانادا اما به نتیجه‌ای شگفت‌انگیز دست یافتند. افرادی که دچار بیماری آب‌مروارید هستند می‌توانند با انجام بازی‌هایی که در آن کاربر باید به هدف‌هایی مشخص شلیک ‌کند، قدرت بینایی خود را تقویت کنند. این دست از بازی‌ها سرعت بسیار بالایی دارد و نیازمند تمرکز زیاد هستند و به این ترتیب فرد باید خود را برای دیدن سریع موارد مختلف و تصمیم گیری آنی عادت دهد. این بازی‌ها همچنین موجب تولید هورمون‌های دوپامین و نیز آدرنالین شده که به صورت بالقوه می‌تواند به افزایش توانایی انعطاف‌پذیری مغز کمک کند.
 

6. تقویت توانایی تصمیم‌گیری

بیشتر بازی‌های رایانه‌ای نیازمند تصمیم‌گیری و واکنش سریع کاربر هستند. دانشمندان عصب شناس دانشگاه روچستر نیویورک به این نتیجه رسیدند که انجام بازی‌های رایانه‌ای سبب تمرین مغز برای تصمیم‌گیری سریع می‌شود. بازی‌هایی نظیر شبیه‌سازی موقعیت‌هایی که باید در آن به سرعت تصمیم گرفت کاربر را عادت می‌دهد تا به سرعت اطلاعات محیطی را بررسی و بلافاصله به آنها واکنش دهد.
 

7. افزایش شادی در میان سالمندان

پژوهشگران در دانشگاه کارولینای شمالی به بررسی رابطه بازی‌های رایانه‌ای و سلامت روانی (شادی) افراد سالمند پرداختند. این مطالعه به این نتیجه رسید افراد سالمندی که گهگاه بازی‌های رایانه‌ای انجام می‌دادند شادتر از سایر هم‌سن و سالان خود بوده‌اند و هیجانات مثبت‌تری از خود بروز می‌دادند.

بازی‌های رایانه‌ای علاوه ‌بر زیان‌، فوایدی نیز به دنبال دارند. در این میان توجه به نوع بازی و البته زیاده‌روی نکردن در انجام آن نقش مهمی در استفاده صحیح از این فناوری سرگرم کننده دارد.


موضوعات مرتبط: بهداشت، فناوری و سیستم، فناوری ، رایانه ، نرم افزار ، بازی و سرگرمی، ،
برچسب‌ها:
[ پنج شنبه 1 آبان 1393برچسب:, ] [ 6:38 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]

 

چگونه میتوانید بفهمید که آیا سیستم شما به یک بد افزار آلوده شده است؟ شما یک آنتی ویروس نصب کرده اید و گمان میکنید که بعد از این همه چیز در امن و امان است. اما اشتباه نکنید، شاید سیستم شما به یک بد افزار آلوده است که آنتی ویروس شما قادر به شناسایی آن نیست. بد افزاری که در حال سرقت اطلاعات شما است!

چندی پیش شرکت سیمانتک گزارش داد که در سال 2013 نرم افزارهای امنیتی و آنتی ویروس ها تنها موفق به مهار 43 درصد از حملات سایبری و بد افزارها شده اند. این آمار حاکی از آن است که بیش از 50 درصد از حملات سایبری موفق بوده اند.

نتیجه این امر تنها یک موضوع است: اینکه ما تنها میتوانید 50 درصد به نرم افزار امنیتی خود اتکا کنید. 50 درصد باقی مانده را باید از هوش و ذکاوت خود مایه بگذارید تا مطمئن شوید که سیستم شما آلوده نیست. ما به شما علایم اصلی آلوده بودن سیستم را نشان میدهیم:

سیستم آلوده به ویروس یا بد افزار چه علائمی دارد؟

بهترین راه برای تشخیص آلوده بودن سیستم، شناخت علایم آلودگی و وجود بد افزار در سیستم است. معمولا یک سیستم آلوده یکی یا چند یا حتی همگی نشانه های زیر را از خود بروز میدهد:

1 – تغییر یکباره در صفحه اصلی یا موتور جستجوی پیش فرض مرورگر شما

2 – کندی یا فریز شدن مداوم مرورگر

3 – کندی یا سرعت پایین و فریز شدن بی دلیل سیستم به شکل کلی

سیستم آلوده به ویروس یا بد افزار چه علائمی دارد؟

4 – عدم توان باز کردن وب سایت های امنیتی و یا Microsoft.com

5 – به یک صفحه وب هدایت یا Redirect میشوید که قصد بازدید از آن را نداشته اید

6 – نوار ابزار یا Toolbar ناخواسته در مرورگر خود مشاهده میکنید

7 – نرم افزار امنیتی یا فایروال سیستم از کار افتاده و آیکون آن قرمز شده است

8 – Pop up های غیر منتظره و نا شناخته حین وب گردی

9 – بالن های اخطار در Tray سیستم

10 – استفاده شدید و حداکثری از منابع سیستم به ویژه CPU

11 – فعالیت و ارتباط مداوم اینترنت حتی در مواقع بیکاری – فعالیت مداوم مودم.

12 – پیام های خطای غیر منتظره از سوی ویندوز

13 – اجرای خودکار برخی برنامه ها

14 – غیر فعال شدن برخی امکانات اساسی ویندوز همچون Task Manager یا ویرایشگر رجیستری

15 – نصب خود کار برخی برنامه های ناشناخته در سیستم

اگر با یکی یا چند مورد از این علایم در سیستم خود مواجه هستید، این احتمال وجود دارد که سیستم شما آلوده به بد افزار است. بهترین کار این است که با استفاده از ابزارهای امنیتی خود ویندوز یا سایر ابزارهای امنیتی برای پاکسازی سیستم اقدام کنید و اگر موفق نبودید چاره ای جز نصب مجدد سیستم عامل ندارید.

 


موضوعات مرتبط: فناوری و سیستم، فناوری ، سیستم، رایانه ، نرم افزار ، ،
برچسب‌ها:
[ سه شنبه 30 مهر 1393برچسب:, ] [ 10:30 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]

 

 

 

 

در این مطلب می خواهیم به شما روشی جالب برای شناسایی جنسیت سیستم خودتان را ارائه می دهیم. با نوشتن کدی مخصوص، به سیستم دستور می دهید که شروع به صحبت نماید و جنسیت خود را نشان دهد.

برای این کار برنامه Note Pad را اجرا نموده و سپس عبارت زیر را در آن تایپ نمایید.

Set objVoice = createobject("SAPI.SpVoice")

objVoice.Speak "in the name of god"

 

حال فایل مربوطه را با نام و پسوند shahedi.vbs ذخیره نمایید، اگر صدای مردی را شنیدید کامپیوتر شما آقاست و اگر صدای زن را شنیدید کامپیوتر شما خانم است.

باور ندارید؟ یکبار انجام دهید.

 


موضوعات مرتبط: فناوری و سیستم، فناوری ، سیستم، رایانه ، نرم افزار ، خبرهای آموزشی ، ،
برچسب‌ها:
[ جمعه 13 تير 1393برچسب:, ] [ 12:41 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]

روال پیگیری سیم کارت های دزدیده یا مفقود شده به اندازه ای طولانی و خسته کننده است که شاید راهکارهای همراه اول و ایرانسل برای ردیابی های مستقل و ویژه بیشتر به کار آید.

ردیابی گوشی های مفقودی و دزدیده شده با کم ترین هزینه

ردیابی گوشی های مفقودی و دزدیده شده با کم ترین هزینه

به گزارش شگفت انگیز :مفقود یا دزدیده شدن گوشی های تلفن همراه بیش از خسارت های مالی و معنوی که به دنبال دارد، آزردگی خاطر و نوعی استرس درونی برای مال باختگان به وجود می آورد به نوعی که آثار آن تا حدی بلند است که در برابر کوچکترین کنشی به صورت کاملا ناخودآگاه واکنش نشان می دهند.

یک مؤسسه تحقیقات روانی در اروپا نیز سال گذشته اعلام کرد که استرس ایجاد شده در بانوان بسیار بیشتر از آقایان است و البته در این گزارش بارها تأکید شده بود که آثار این سانحه برای کسانی نمود دارد که گوشی را از کنار گوش آنان قاپ بزنند و الا در شرایط دیگر یا با دیدن صحنه دزدی در پوزیشن های دیگر چندان اثری در روحیه آنان نمود نخواهد داشت.

اما در ایران همواره به کاربران موبایل توصیه شده که برای سیم کارت شان PIN Code در نظر بگیرند تا در صورت ربوده شدن گوشی، سیم کارت مورد مزاحمت و سوء استفاده قرار نگیرد؛ به کاربران گوشی های هوشمند نیز توصیه این بوده که از برنامه های کاربردی ضد سرقت استفاده کنند تا در صورت دزدیده شدن گوشی بتوان آن را قفل کرد یا حتی الامکان در صورت تعویض سیم کارت به شماره جدید آن دسترسی داشت.

رمزگذاری برای فایل ها و خودداری از نگهداری فایل های محرمانه و ضروری در گوشی همراه نیز از جمله دیگر نکاتی بوده که زبان به زبان چرخیده و دست کم کل جامعه را در بر گرفته است.

حال با تمامی این تفاسیر اگر گوشی دزدی  یا مفقود می شد، باید به مرکز خدماتی اپراتور مورد نظر می رفتیم تا با سوزاندن سیم کارت مانع از سوء استفاده از آن می شدیم یا خط را یک طرفه می کردیم تا بتوانیم تماس های ورودی به گوشی را همچنان داشته و پیگیر گوشی مفقودی باشیم.

گوشی های موجود در بازار بر حسب تنوع و قیمتی که دارند، گاهی برای مال باختگان بسیار پر اهمیت است که به دنبال سارق بگردند و از این جهت در گام اول باید به این یقین می رسیدند که گوشی آن ها دزدیده شده یا مفقود گردیدده است زیرا در صورت دزدیده شدن، موضوع کیفری می شود و در صورت مفقود شدن حقوقی؛ هر کدام از این دو موضوع نیز روالی مشخص و جداگانه برای پیگیری دارد.

اگر شخصی معتقد باشد که گوشی او دزدیده شده باید به کلانتری و با نامه ای که از آنجا می گیرد به دادسرا مراجعه کند؛ دادسرا هم مجددا نامه ای به آگاهی می زند و در این مرحله آگاهی درخواستی را برای سه اپراتور ارتباطی (همراه اول-ایرانسل-تالیا) تنظیم می کند تا پیگیر گوشی دزدیده شده از طریق شماره سریال باشند.

حال اگر بعد از گذشت مدت زمانی مشخص که معمولا ۴۵ روز است، بررسی اپراتورها نتیجه دهد روال هایی بیش از مراحل ذکر شده پیش می آید و مجددا باید بین دادسرا، آگاهی و اپراتور مربوطه طی العرض و شکوائیه ای را برای باز ستاندن گوشی دزدیده شده تنظیم کرد.

اما حالت دوم این است که مال باخته اعلام مفقودی کند که در این شرایط با توجه به حقوقی بودن موضوع، پای شورای حل اختلاف به میان می آید و برخی روال های پیگیری گوشی دزدیده شده که مطرح شد، حذف می شود.

روال رسمی تا پیش از این به شکل مطرح شده بود و از این جهت بسیاری از مردم از پیگیری گوشی دزدیده یا مفقود شده خود منصرف می شدند، اما با سیستم هایی که همراه اول و ایرانسل برای مشترکان خود پدید آورده اند، شاید با توسل به راهکارهای ساده تری نیز بشود که گوشی مفقودی یا دزدیده شده را ردیابی کرد.

*همراه اول ردیاب گوشی های مفقودی یا دزدیده شده*

مشترکین همراه اول برای ردیابی گوشی مفقود یا دزدیده شده خود می توانند از روش های زیر استفاده کنند:

•         ارسال شماره سریال گوشی از طریق شماره گیری کد #۲۱۴۱*۱۱۱*

•         از طریق سامانه جامع پیامکی خدمات همراه اول با ارسال ۲۱۴۱ به شماره ۱۱۱

سیستم ردیابی گوشی تا ۱۰ روز پس از دریافت شماره سریال، به جستجوی گوشی مفقود شده می پردازد و درپایان نتیجه را به اطلاع مشترک می رساند.

پس از گذشت ۱۰ روز در صورت موفقیت در ردیابی گوشی مبلغ ۳۰۰۰ تومان به حساب مشترک منظور شده و کد

رهگیری در اختیار مشترک قرار می گیرد تا مراحل حقوقی را از طریق مراجع ذی ربط پیگیری نماید.

درصورت عدم موفقیت، هزینه ای از مشترک کسر نشده و مشترک می  تواند برای ردیابی مجدد گوشی خود اقدام کند.

در هر دوره، تنها می شود درخواست ردیابی یک گوشی را از طریق یک شماره همراه اول اعلام کرد.

در طول دوره ی ۱۰ روزه نیز می توان با یکی از روش های زیر از وضعیت فعال و غیر فعال بودن سرویس ردیابی و نیز

تاریخ اتمام مهلت ردیابی اطلاع پیدا کرد:

•         شماره گیری کد #۲۱۴۰*۱۱۱*

•         ارسال ۲۱۴۰ به سرشماره ۱۱۱

*گوشی ایرانسلی را موقعیت یابی کنید*

اپراتور دوم ارتباطی هم با سرویس موقعیت یابی (LBS)، برخلاف سرویس های رایج که با استفاده از ماهواره موقعیت را تعیین می نماید از دکل های تلفن همراه برای تعیین موقعیت استفاده می کند.

به این ترتیب، امکان ردیابی هر وسیله ای تنها با یک سیم کارت ایرانسل مهیا می  گردد. (این سرویس در مقایسه با GPS از دقت کمتری برخوردار بوده و برای موقعیت یابی بسیار دقیق توصیه نمی گردد.)

برخی ویژگی های این سرویس نیز به شرح ارزان تر بودن نسبت به روش های مشابه، پوشش در اماکن مسقف و مصرف کمتر باطری نسبت به GPS است.

استفاده از این سرویس با توجه به اینکه موقعیت یابی آن بر حسب طول و عرض جغرافیایی سیم کارت صورت می گیرد، امکان این را فراهم می آورد تا حتی در فضاهای سر بسته که امکان استفاده از GPS وجود ندارد، بتوان از موقعیت یابی استفاده کرد.

از آنجایی که این سرویس تنها بر اساس شبکه تلفن همراه ایرانسل فعالیت می کند، امکان استفاده از آن در خارج از پوشش این شبکه وجود ندارد.


موضوعات مرتبط: فناوری و سیستم، فناوری ، سیستم، موبایل، ،
برچسب‌ها:
[ یک شنبه 10 فروردين 1393برچسب:, ] [ 17:41 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]

بلوتوث  قابلیتی است که به شما امکان ارتباط بین دستگاه ها را بدون وجود سیم می دهد که این قابلیت مطمئنا  در تبلت ها و گوشی های مدرن و لپ تاپ های جدید موجود است.

در ابتدای کار برای اینکه دو دستگاه بلوتو ثی بتوانند با هم کار کنند باید با هم جفت شوند.

۵ کار مفیدی که می توان با استفاده از قابلیت  بلوتوث  انجام داد به شرح زیر معرفی می شوند:

۱-انتقال اطلاعات بین موبایل و کامپیو تر شما می توانید گوشی هوشمند یا تبلت  و یا یک لپ تاپ و کامپیو تر رومیزی که دارای بلوتو ث هستند را با یکدیگر جفت کنید و از بلوتوث  برای ارسال و دریافت فایل ها استفاده کنید.

باید دستگاه موبایل و لپ تاپ را طوری تنظیم کنید که بتوانند همدیگر را پیدا کنند، در این صورت دستگاه ها می  توانند با هم ارتباط برقرار کنند بعد از برقراری اتصال از طریق Bluetooth file transfer یا انتخاب send a file و receive file اقدام به ارسال و دریافت فایل ها کنید.

۲- انتقال فایل ها بین کامپیوتر ها

دو کامپیو تر که دارای بلوتوث  هستند می توانند با هم جفت شوند و به شما امکان ارسال و دریافت اطلاعات را بدون سیم می دهند.

۳- به اشتراک گذاری شبکه اینترنت

Tethering اشتراک گذاری اتصال شبکه یک دستگاه با دستگاه دیگر است که از طریق آن می توانید به اینترنت متصل شوید بعضی از wfi استفاده می کنند ولی این کار از طریق بلوتوث  هم امکان پذیر است.

۴- اتصال لوازم جانبی به صورت بی سیم که اخیرا انواع مختلفی از لوازم جانبی دارای بلو توث هستند.

۵- افزودن قابلیت بلوتوث  به کامپیو تر رومیزیتان می توانید دانگل های بلو توث را تهیه کرده و آن را به پورت usb کامپیوترتان وصل کنید که اتصال بوسیله بلو توث امکان پذیر است.


موضوعات مرتبط: فناوری و سیستم، فناوری ، سیستم، موبایل، نرم افزار، ،
برچسب‌ها:
[ شنبه 9 فروردين 1393برچسب:, ] [ 10:33 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]

 

حتما برای شما هم پیش آمده که گاهی احساس می کنید تبلت  تان واقعا کند شده و یا برای چند ثانیه هنگ کرده است. نکات زیر برای بالا بردن سرعت کمک تان می کند:‬

‬۱- تبلت یک وسیله ذخیره و بایگانی اطلاعات برای شما نیست. انتظار نداشته باشید که در کنار استفاده های روزمره تمامی فیلم های مورد علاقه شما و عکس های خانوادگی شما را ذخیره کند تا شاید شما روزی مایل به دیدن آن ها باشید. برای افزایش سرعت تبلت پیشنهاد می کنیم که فقط فایل هایی را که شما در طول روز به آن ها نیاز دارید روی تبلت ذخیره کرده و سعی کنید حافظه آن را خالی نگاه دارید.

۲- نصب نرم افزار روی تبلت بسیار راحت و ساده است اما بی دردسر نیست. برای افزایش سرعت تبلت از نصب هر نرم افزاری روی تبلت خود پرهیز کرده و تنها نرم افزارهایی را که از آن ها استفاده می کنید روی سیستم خود نگه دارید. اگر هم بعد از نصب یک نرم افزار به آن نیازی ندارید می توانید آن را از روی سیستم خود پاک کنید.

۳- در صورتی که یک نرم افزار اجازه می دهد آن را روی SD Card نصب کنید، بعد از نصب آن را به SD Card منتقل کنید. برای این کار می توانید از قسمت تنظیمات تبلت روی گزینه برنامه ها کلیک کنید.

۴- از نرم افزار های Tune up برای افزایش سرعت تبلت استفاده کنید. شمار بسیاری از این نرم افزارها برای تبلت آماده استفاده است.

۵- هر از چندگاهی بعد از گرفتن نسخه پشتیبان از تبلت آن را Reset factory کنید. این کار به شما کمک می کند که اولا یک خانه تکانی در نرم افزارها کرده باشید و دوما تبلت شما هم از شر اطلاعات و فایل های مزاحم راحت شود.

 


موضوعات مرتبط: برق و الکترونیک، فناوری و سیستم، فناوری ، سیستم، ،
برچسب‌ها:
[ سه شنبه 18 دی 1392برچسب:, ] [ 2:0 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]

 

 

 

 

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)دفاتر «مطالعات انرژی، صنعت و معدن» و «زیربنایی» مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان این‌که «لامپ‌های کم‌مصرف بیش از 20 سال است که در دنیا متداول شده و در اماکن مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند» افزودند: در واقع به دلیل مصرف انرژی پایین، این نوع لامپ‌ها در مقایسه با لامپ‌های رشته‌ای، بسیار مورد استقبال قرار گرفته و استفاده از آن‌ها رایج شده است. اما مصرف این نوع لامپ‌ها به دلیل جیوه موجود در آن‌ها و همچنین پرتوهای فرابنفشی که تولید می‌کنند، همواره با نگرانی‌هایی توام بوده و اکنون پس از سپری شدن سال‌ها از مصرف این لامپ‌ها، عوارض منفی آن‌ها بر سلامت انسان – هم به دلیل جیوه موجود و هم به علت پرتوهای فرابنفش به کار رفته در آن‌ها – مورد بررسی قرار گرفته است. آن‌چه با اطمینان می‌توان گفت این است که متخصصان در مورد سمی بودن جیوه موجود در این لامپ‌ها اتفاق نظر دارند، اما سوال‌هایی درباره میزان جیوه و اشعه فرابنفش این لامپ‌ها و دست یافتن به این‌که چه میزان و چه حجمی از آن‌ها در بروز سرطان تاثیر دارند مطرح شده‌اند.

 

این نکات که همگی نشان از نگرانی‌ها و ابهامات پیرامون استفاده از لامپ‌های کم مصرف دارند بیانگر استفاده نکردن از این لامپ‌ها نیست، بلکه وقتی استفاده از یک ابزار عمومیت دارد و در عین حال نگرانی‌هایی از نظر تاثیر بر سلامت انسان، پیرامون آن مطرح می‌شوند باید بررسی و تحقیق و اطلاع‌رسانی بیشتری هم در آن خصوص صورت گیرد یا راهکارهایی بیان شوند تا عوارض هرچند احتمالی‌شان کاهش یابند. استفاده از لامپ‌های کم‌مصرف به دلیل صرفه‌های اقتصادی که در طولانی‌مدت دارند در همه جای دنیا به طور وسیعی رواج دارد این در حالی است که بنابر اذعان متخصصان امر سلامت، نور این لامپ‌ها می‌تواند عوارضی برای افراد داشته باشد. در کشور ما نیز این لامپ‌ها به خاطر کم مصرف بودن‌شان ، در بین مردم طرفداران زیادی دارد و در سطح وسیعی از ادارات، کارخانه‌ها و منازل استفاده می‌شوند و از این رو باید درباره مضرات و خطرات ناشی از این نور اطلاع‌رسانی کافی انجام شود.

 

یادآوری این عوارض و مشکلات هرچند هم اندک باشد، ضروری است و باید راهکارهای لازم برای کاهش عوارض آن ارائه شوند در عین حال باید به خاطر داشت که این لامپ‌ها بسیاری از عوارض‌شان را در بلندمدت نشان می‌دهند به صرف این‌که هم‌اکنون عارضه‌ای دیده نشده است، نباید از آسیب‌هایی که ممکن است در بلندمدت ظاهر شوند غافل شد. استفاده از لامپ‌های کم مصرف بدون شک از نظر مصرف کمتر انرژی مطلوبند اما متخصصان پوست به این نتیجه رسیده‌اند که بهتر است در محل‌هایی که افراد مرتبا در آن‌ها حضور دارند این لامپ‌ها به صورت مستقیم استفاده نشود و لامپ‌ها داخل حصار قرار بگیرند تا هم در مصرف انرژی صرفه جویی شده باشد و هم این‌که به سلامت مردم آسیبی وارد نیاید.

 

مرکز پژوهش‌ها همچنین تصریح کرد که متاسفانه به علت تاخیر آموزش بعد از ورود تکنولوژی در کشور ، آگاهی مردم از این خطرات کافی نیست، ضمن این‌که متاسفانه هنوز پروتکل جمع‌آوری این لامپ‌ها را نیز در کشور نداریم ضمن این‌که به علت پرداخت یارانه از سوی دولت برای این لامپ‌ها، با مصرف فراوان و به همین نسبت خطرات بالای این نوع لامپ‌ها در جامعه مواجهیم البته قطعا استفاده از لامپ‌های رشته‌ای قدیمی به جای این لامپ‌ها کار عاقلانه‌ای نیست، زیرا لامپ‌های رشته‌ای قدیمی بیش از نور، گرما تولید می‌کنند و از نظر اقتصادی هیچ توجیهی ندارند.

 

در کشورهای پیشرفته صنعتی مانند آمریکا، استرالیا و کانادا عمر مفید لامپ‌ها از 5 تا 10 هزار ساعت عنوان شده است و مصرف کننده پس از پایان زمان عمر مفید لامپ، آن را به مراکز بازیافت تحویل می‌دهد تا به روش‌های خاصی معدوم شود، اما متاسفانه در ایران مصرف کننده به دلیل نبود آیین‌نامه‌ها یا پروتکل ملی تا زمان شکسته نشدن از آن استفاده می‌کند. ضمن این‌که هیچ‌گونه مدیریتی در خصوص این‌گونه پسماندها که جزء پسماندهای ویژه و خطرناک قرار می‌گیرند ، صورت نمی‌گیرد . این امر در حالی است که قانون مدیریت پسماند در کشور به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده و لازم الاجراست، اما متاسفانه توجه کافی به این مقوله مهم نمی‌شود.

 

لذا باید پروتکلی در زمینه استفاده صحیح و معدوم کردن لامپ‌های کم مصرف در کشور تدوین شود. این پروتکل که می‌تواند ضامن سلامت محیط زیست باشد باید از سوی وزارت نیرو و با همکاری وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تدوین و در سطح ملی اجرایی شود.

 


موضوعات مرتبط: برق و الکترونیک، فناوری و سیستم، ،
برچسب‌ها:
[ جمعه 16 آذر 1392برچسب:, ] [ 7:42 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]

زمانی که با کامپیوتر کار می کنید و یا در یک شرکت مجبورید در همان موقعیت برای ساعت ها حتی نصف روز بدون فعالیت بنشینید، این نه تنها به شما و چشم شما لطمه می زند، بلکه باعث مشکلات سلامتی دیگر مانند افزایش وزن نیز می شود. با این حال، برای سالم ماندن در محل کار موارد بسیار ساده ای برای حفظ سلامتیتان وجود دارد که باهم مرور می کنیم:

1 - به خود استراحت کوچک بدهید

اگر شغل شما در یک مکان نشستن برای ساعتها است ، استراحت کوچک لازم است. شما می توانید به کافه تریا یا دستشویی بروید و یا فقط در اطراف فضای اداری راه بروید. این به شما یک استراحت از وضعیت بد را می دهد و همچنین یک ورزش خوب برای بدن شما است.

2 - خوردن میوه جات

هنگامی که شما در محل کار هستید بدی کار اینست که واقعا متوجه نیستید که چه مقدار غذا می خورید. پس باید خوردنیهای مناسب در محل کار داشته باشید مثل میوه و سبزیجاتی مثل هویچ و ….

3 - نوشیدن مقدار زیادی آب

نوشیدن مقدار زیادی آب هنگامی که مشغول به کار هستید بسیار مهم است . هنگامی که شما کم تحرک هستید، فکر می کنید تشنه نیستید، اما در هر صورت بدن به آب نیاز دارد .

4 - ورزش های کوچک

می توانید تمرینات کششی کوچک و یا چند حرکت یوگا را انجام دهید اگر در فضای مورد نیاز بتوانید آن را انجام دهید . کشش بدن به شما اجازه استراحت میدهد

5 - زیاد قهوه نخورید

بسیاری از افرادی که زمان زیادی را در محل کار هستند به قهوه معتاد می شوند. آنها این کار را برای داشتن انرژی بیشتر انجام می دهند چون کافئین قهوه موجب بی خوابی می شود . اعتیاد به کافئین می تواند واقعا اعتیاد ناسالم باشد و اگر می خواهید در محل کار سالم باشید، نیاز به کاهش در مصرف کافئین دارید.

6 - استراحت برای دوری ازمانیتور

چشم منعکس کننده وضعیت سلامتی شماست. استراحت کافی و جلوگیری از نگاه کردن به مانیتور خوب است . چشم خود را مالش ندهید

اگر سالم غذا بخورید، استراحت منظم با تمرینات ورزشی در یک فضای محدود کار، داشته باشید سالم خواهید بود . همچنین عصرانه را با توجه به وزن خود کاهش دهید


موضوعات مرتبط: بهداشت، فناوری و سیستم، فناوری ، ،
برچسب‌ها:
[ چهار شنبه 13 آذر 1392برچسب:, ] [ 10:3 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]

 

 

 

با وارد کردن کد#06#*  از کشور سازنده گوشی خود با خبر شوید
با وارد کردن این کد یک شماره 15 رقمی مانند زیر بر روی گوشی شما می آید
352753xx2835060
رقم 7و8 را به ترتیب در نظر بگیرید
کشور سازنده                                                                 کیفیت
اگر 00 بودگوشی شما ساخت کارخانه اصلی است                  عالی
اگر 01 بودگوشی شما ساخت فنلاند است                           خیلی خوب       
اگر 02 بودگوشی شما ساخت امارات است                               بد
اگر 03 بودگوشی شما ساخت کره است                               متوسط
اگر 04 بودگوشی شما ساخت هند است                               متوسط
اگر 08 بودگوشی شما ساخت آلمان است                              خوب
اگر 13 بودگوشی شما ساخت آذربایجان است                       خیلی بد
اگر 05 بودگوشی شما ساخت مالزی است                            متوسط


 


موضوعات مرتبط: فناوری و سیستم، فناوری ، موبایل، ،
برچسب‌ها:
[ جمعه 10 آبان 1392برچسب:, ] [ 21:12 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]

۱۰ استفاده جالب از فلش مموری که فکرش را هم نمی کنید!


فلش مموری ها راهی ارزان و ساده برای پشتیبان گیری از اطلاعات و جابجایی داده ها بین کامپیوترها هستند. اما از آنجایی که روزانه استفاده از پردازش ابری و اینترنت بیسیم گسترش پیدا می کند، فلش مموری ها آن استفاده گذشته خود را از دست می دهند. احتمالا شما هم الان در کشوی میزتان چند فلش مموری دارید که چندان مورد استفاده قرار نمی گیرند؟ اگر می خواهید نفس تازه ای به فلش مموری های خود بدهید در پست امروز چند روش استفاده غیرمعمول اما مفید آموزش خواهیم داد تا نفس تازه ای به روح خسته فلش مموری هایتان بدمید!

۱- نصب توزیعی از لینوکس
اگر از استفاده کنندگان یا دوستداران لینوکس باشید می دانید که اغلب توزیع های لینوکس را می توان از طریق دیسک زنده یا Live CDs بدون نیاز به نصب کامل و تنها از طریق بوت از روی لوح فشرده اجرا کرد. در سال های اخیر این روند به سوی ساخت USB ها به جای CD ها رفته است. شما می توانید برنامه ها و توزیع لینوکس دلخواهتان را انتخاب کرده و آنها را دانلود و برروی فلش مموری خود انتقال دهید، و از طریق آن به تست و یا نصب و ایجاد سیستم عامل لینوکس برروی کامپیوترتان اقدام کنید. این کار سریع تر و لذت بخش تر از نصب از طریق CD هاست. فلش مموری ها حجم بیشتری از اطلاعات را می توانند در خود جای دهند و برای نصب توزیع های حجیم بسیار مناسب می باشند.

۲- بوت یک سیستم عامل پایدار
اگر چیزی بیش از یک سیستم عامل زنده برروی فلش مموری خودتان نیاز دارید تا تمامی تغییرات را برروی دیسک قابل حمل خود داشته باشید، می توانید چندین توزیع را مستقیما برروی فلش مموری خود نصب کنید. از این طریق می توانید سیستم عامل خودتان را برروی کامپیوتر دیگران بالا آورده و استفاده کنید، همچنین به اطلاعات و فایل هایی که ایجاد کرده اید بعلاوه برنامه هایی که برروی سیستم عاملتان نصب کرده اید دسترسی داشته باشید. Pen Drive Linux یکی از این گزینه هاست که می‌توانید از طریق آن به این کار اقدام کنید. هرچند اکنون بسیاری از توزیع های عمده مانند اوبونتو این امکان را به شما داده اند که سیستم عامل را برروی فلش مموری خود نصب و استفاده کنید.

۳- اجرای نرم افزارهای قابل حمل
درباره نرم افزارهای قابل حمل بارها شنیده اید. برنامه هایی که بدون نیاز به نصب برروی سیستم عامل قابل اجرا می باشند. سایت Portable Apps به کاربران ویندوز این اجازه را می دهد که برنامه های مورد علاقه خودشان را بدون نیاز به نصب و بوت ویندوز خودشان اجرا نمایند. از دیگر سرویس هایی که به ارائه نرم افزارهای قابل حمل می پردازند می توان به Liber Key و Win Pen Pack اشاره کرد.

۴- استفاده به عنوان رم
در مواردی که کامپیوتر شما سرعت چندان مناسبی به دلیل کمبود رم دارد و فلش یا فلش مموری هایی با فضای آزاد بسیاری در اطراف شما هست می توانید از این فلش مموری ها به عنوان رم کامپیوتر استفاده نمایید تا سرعت کامپیوتر شما تا حدودی افزایش یابد و در مدیریت نرم افزارها بهتر عمل کنید. مایکروسافت‌ Ready Boost را برای اینکار فراهم آورده تا بتوانید فلش مموری خودتان را به عنوان رم به کامپیوتر اضافه کرده و از آن استفاده کنید.

۵- پارتیشن بندی دیسک سخت
نصب نرم افزار Parted Magic برروی فلش مموری به شما این امکان را می دهد که از طریق USB درایو خود بتوانید به پارتیشن بندی و تغییر سایز پارتیشن ها بپردازید. پارتیشن بندی در حال اجرای سیستم عامل کار نسبتا خطرناکی است، و ممکن است باعث ازبین رفتن برخی اطلاعات شما گردد اما پارتیشن بندی از طریق بوت و بدون اجرای سیستم عامل این ریسک را از بین خواهد برد. (البته همیشه باید مراقب اطلاعات در حین پارتیشن بندی بود و نمی توان احتمال از بین رفتن اطلاعات را صفر دانست.)

۶- بازی ها
نصب بازی برروی فلش مموری را نمی توان به عنوان نرم افزارهای قابل حمل یاد کرد، برخی از بازی ها را می توانید برروی فلش مموری نصب کنید، و بدون در نظر گرفتن خرابی سیستم عامل و ترس از دست دادن مراحل ذخیره شده بازی کنید. (به یاد داشته باشید که سیستم عامل ها باید یکی باشند.) همه بازی ها این قابلیت را ندارند، یکی از بازی های موفق که این امکان را ارائه داده است Minecraft است.

۷- فایل ها را امن و خصوصی نگه دارید
شما می توانید کل فلش مموری خودتان را به پارتیشنی رمزگذاری شده تبدیل کنید تا بتوانید فایل ها و اطلاعات مهم خودتان را درون آن بصورت امن نگهداری کنید. همچنین می توانید برروی فایل هایتان رمزعبور گذاشته تا دسترسی به آنها تنها با وارد کردن رمزعبور امکان پذیر باشد.

۸- رمزگذاری برای ورود به سیستم عامل
اگر فکر می کنید که رمز عبور گزینه امنی برای کامپیوترتان نیست و برای امن کردن بیشتر اسکنر بیومتریک نیز ندارید، نگران نباشید، گزینه های جایگزینی نیز وجود دارد. تنها کار مورد نیاز این است که فلش مموری خودتان را به کلید تبدیل کنید! با اینکار بدون اتصال فلش مموری شما به کامپیوتر امکان ورود به سیستم عامل وجود نخواهد داشت. اگر از ویندوز استفاده می کنید می توانید از predator استفاده کنید. البته این نرم افزار تنها راه تبدیل فلش مموری به کلید ویندوز نیست.

۹- نجات کامپیوتر آلوده
این امکان نیز وجود دارد که برروی فلش مموری آنتی ویروس نصب کنید تا از طریق آن ویروس ها، نرم افزارهای مخرب و تروجان ها را شناسایی و از بین ببرید. برای اینکار پیشنهاد ما استفاده از AVG یا Kaspersky است.

۱۰- همگام سازی خودکاری فایل ها
احتمالا شما نیز مانند اغلب کاربران فایل ها را با کپی و پیست به فلش هاستان منتقل می کنید. Sync Toy و Sync Back SE دو نرم افزاری ویندوزی برای این کار هستند. Good Sync 2 Go هم برای سیستم عامل های مک قابل استفاده است.

نتیجه گیری
با اینکه استفاده از فلش مموری ها برای جابجایی اطلاعات به دلیل استفاده از اینترنت و پردازش های ابری کمتر شده است اما این قطعات، ابزاری فوق العاده برای بوت سیستم عامل های دلخواه، نصب آنها و همچنین تعمیر کامپیوتر می باشند. این ابزار هرساله با کاهش قیمت در برابر افزایش حجم ذخیره سازی ابزاری مناسب برای این فعالیت ها هستند.
شما چه استفاده های دیگری از فلش مموری ها می کنید؟

 


موضوعات مرتبط: فناوری و سیستم، فناوری ، ،
برچسب‌ها:
[ پنج شنبه 7 تير 1392برچسب:, ] [ 6:0 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]

رتقاي فناوري در ارتباطات

طي هفته گذشته نمونه آزمايشي نوعي جوهر مخصوص چاپ توسط شرکت زيراکس ارائه شد که با استفاده از نوعي کاغذ مخصوص متن را به روشي چاپ مي کند که نوشته ها پس از 24 ساعت به صورت خود به خود پاک مي شوند.
فرآيند پاک شدن متن روي صفحه در واقع بلافاصله پس از چاپ آغاز مي شود و در فاصله يک روز تمام متن از روي صفحه محو مي شود. در حقيقت جوهري که محو مي شود از مولکول هاي حساس به اشعه فرابنفش حاضر در طيف نور خورشيد ساخته شده اند و استفاده از آن مي تواند در مصرف حدود هزار ميليارد برگه کاغذ در سال صرفه جويي کند.ايده ايجاد گونه اي از تونل نامرئي کردن اشياء در فضا هم هفته گذشته مطرح شد. در واقع دانشمندان با الهام گرفتن از فناوري ساخت پوشش نامرئي کننده ايده منحصربه فرد ايجاد گونه اي از تونل غيرقابل رويت ، بين دو نقطه در فضا را ممکن مي سازند. اين فناوري قادر است اشيائ نامرئي کننده اي را توليد کند که تنها هنگام قرار گرفتن در برابر پرتوهاي ريز موج اجسام را نامرئي کنند اما تئوري رياضي مطرح شده در اين دستاورد به دانشمندان اين امکان را مي دهد تا در قبال امواج الکترومغناطيسي با هر فرکانسي اشيائ را از درون لوله اي نامرئي منتقل کنند. يکي از کاربردهاي اين تونل ها در پزشکي خواهد بود، چرا که انتقال دادن ابزار جراحي از طريق چنين تونل هايي به گونه اي موثر مي تواند باعث ناپديد شدن آنها از مقابل ميدان مغناطيسي مخرب شود و در نتيجه تنها سر انتهايي آنها براي جراح قابل رويت باشد.اگر بخواهيم سري هم به دنياي فناوري اطلاعات و ارتباطات طي هفته اي که گذشت بزنيم به نرم افزار مبادله مراسلات 2 مي رسيم که به وسيله شرکت نوکيا براي به کارگيري در گوشي هاي سري E و بعضي از گوشي هاي سري N معرفي شده است.
اين نرم افزاز علاوه بر اين که تمام امکانات ايميل از قبيل نامه هاي وارده ، تقويم و ديگر کاربري هاي آن را در اختيار کاربران قرار مي دهد. همانند يک رايانه واقعي مي توان از امکانات ياهو، هات ميل و جي ميل آن استفاده کرد و تمام امکانات جستجوگر شرکت مايکروسافت از قبيل استفاده از فهرست هاي راهنما يا برنامه ريزي قرار ملاقات ها و جلسات را در گوشي ها پياده مي کند. به اين ترتيب حتي گوشي هاي ساده هم در آينده اي نزديک تمام گزينه هاي روي مانيتور رايانه را خواهند داشت.


موضوعات مرتبط: فناوری و سیستم، فناوری ، ،
برچسب‌ها:
[ پنج شنبه 6 تير 1392برچسب:, ] [ 9:37 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]

 

به نظر شما مایکروفر بهتره یا آون توستر؟

 

البته که توستر بهتر از میکروویو است زیرا تنها با سیستم برق کار می کند و از امواج و مگنت خبری نیست. میکروویو که به اشتباه ماکروویو خوانده می شود، از ترکیب دو واژه مایکرو یا میکروMICRO(به معنی کوچک) وویوWAVE (به معنی موج) تشکیل شده است و به معنای امواج با طول موج کوتاه و تعداد نوسانات (فرکانس) بسیار بالا می باشد. فرکانس چنین امواجی، بین۳۰۰ مگاهرتز تا چند گیگاهرتز در ثانیه می تواند باشد. بُرد چنین امواجی کوتاه بوده و در حد چند متر است، ولی میزان نفوذ آن ها نسبتا بالا است و از درون ابر و غبار عبور می کنند. هر چه فرکانس بیشتر باشد، شدت نفوذ بیشتر ولی بُرد امواج، کوتاه تر می شود. به عنوان مثال هر چیزی که در مجاورت دستگاه نوسان ساز اجاق های میکروویو معمول قرار داشته باشد، به شدت تحت تاثیر ارتعاشات قرار می گیرد. در حالی که اگر نیم متر از منبع ارتعاش دور شود، قدرت امواج به یک صدم کاهش خواهد یافت.

 

 

 

 

امواج دارای طول موج کوتاه، هنگام برخورد به ماده، چنان موجب ارتعاش و تغییر قطب های منفی و مثبت موجود در آن می شوند که این جنبش بالای ملکول ها موجب به هم خوردن شدید آن ها و ایجاد اصطکاک درملکول ها و در نهایت سبب گرم شدن آن ماده می شود. در این میان نقش آب در درون ماده غذایی بارزتر است. زیرا ملکول های آب که قطبی هستند (همچون دیگر ملکول های قطبی)، بیشتر تحت تاثیر نوسانات قرار گرفته و به شدت شروع به جابه جایی در محل خود می کنند. به همین دلیل هر چه غذا رطوبت بیشتری داشته باشد سریع تر تحت تاثیر این امواج قرار می گیرد. البته امروزه اغلب دستگاه هایی که تحت عنوان میکروویو به فروش می رسند، علاوه بر لرزاننده ی (نوسان یا موج ساز) مورد بحث، دارای یک یا چند المنت (سیم فلزی ای که در مقابل جریان برق مقاومت بالایی دارد و موجب گرم شدن آن می شود) هستند که به عنوان گریل (کباب پز) و فر، داخل دستگاه قرار داده شده اند. چنین دستگاه هایی را به عنوان “میکروویو گریل دار” و یا “میکروویو+ گریل+ فر” و یا کامبینیشن (یعنی ترکیب چند دستگاه) می شناسند. معایب اجاق های میکروویو ۱- این دستگاه غذا را در مدت کوتاهی گرم می کند و یا می پزد. ولی غذای طبخ شده در آن چندان خوشمزه نیست. در ضمن در مورد استفاده از آن، چند نکته ی اساسی نیز وجود دارد. منبع ارتعاش در دستگاه میکروویو ثابت است و اگر غذایی در مجاورت آن باشد تنها بخشی که نزدیک منبع ارتعاش قرار دارد گرم می شود. میزان نفوذ امواج در ماده ی غذایی حدود ۳- ۵/۲ سانتی متر می باشد. در داخل دستگاه های قدیمی، چرخاننده ای وجود داشت که با حرکت دادن غذا در جلوی دستگاه های لرزاننده به تمام غذا، اجازه ی دریافت انرژی کافی برای گرم شدن را می داد. اغلب دستگاه های میکروویو علاوه بر سیستم چرخاننده، دارای پروانه ی (عموما فلزی) جداگانه ای نیز هستند که با جابه جا کردن هوا، به همه ی مواد غذایی گرما می رساند.

۲- براساس برخی مطالعات، ارتعاشات شدید میکروویو موجب پاره شدن دیواره ی سلول های غذاها و به هم ریختن ساختمان ظریف برخی مواد غذایی از جمله ویتامین ها شده و آن ها را به سرعت از بین می برد.

در ضمن در اثر به جا ماندن رادیکال های آزاد باقیمانده ی حاصل از ضایعات ویتامین ها و دیگر ملکول های تخریب شده، ممکن است درون غذا ترکیبات جدید خطرناکی ایجاد شود. برخی مطالعات، تغییراتی را در خون افراد استفاده کننده از غذاهای میکروویو شده گزارش نموده اند و همچنین احتمال سرطان زا بودن این دستگاه را مطرح کرده اند.

۳- نمی توان از هر نوع ظرفی در اجاق های میکروویو استفاده کرد. زیرا برخورد امواج با سطح فلزات، ممکن است موجب ایجاد شعله و آتش سوزی و حتی انفجار دستگاه شود. اکنون ظروف فلزی مخصوصی جهت استفاده در میکروویوها ساخته شده است. امروزه ظروف فراوانی با برچسب “قابل استفاده در میکروویو” در معرض فروش هستند، ولی اینکه برای کنترل کیفیت و سلامت آن ها از کدام استاندارد استفاده شده و یا باید استفاده شود به طور دقیق مشخص نیست. برخی ظروف پلاستیکی غیر استاندارد، هنگام تماس با مواد داغ، پلیمرهای شیمیایی منتشر می کنند که برای بدن انسان ایجاد مسمومیت کرده و مصرف غذاهای گرم شده در این ظروف را خطرناک می سازد. به همین دلیل توصیه نمی شود غذا یا نوشیدنی های داغ را در ظروف پلاستیکی نگهداری و یا سرو نمایند.

 

 

 

بحث ضررهای ناشی از استفاده از این دستگاه در طبخ و گرم کردن غذا، از مدت ها پیش مطرح بوده است. طبق نظر مخالفان با استفاده از این دستگاه، امواج این دستگاه علاوه بر ضایعات مواد غذایی، ممکن است به افراد نیز برخورد کرده و موجب ضایعاتی در بدن آن ها شود. طبق مطالعات علمی، حتی استفاده ی طولانی مدت از دستگاه(میکروویو)، به دلیل وجود امواج با طول کوتاه موجب ایجاد ضایعات و سرطانی کردن بافت های بدن فرد استفاده کننده می شود. موادی از نشت امواج حاصل از اجاق های میکروویو گزارش شده که در دراز مدت موجب نابودی برخی افراد استفاده کننده شده و حتی به مرگ برخی آن ها نیز انجامیده است. فرهای میکروویو امروزی نسبت به اولین نسل این دستگاه ها (که بیش از سی سال پیش به بازار آمدند) ایمنی بیشتری دارند. امکان خروج امواج از آن ها بسیار کمتر است و معمولاً در کارخانه توسط دستگاه های حساس، آزمایش و کنترل می شوند. در ضمن این اجاق ها (چه انواع قدیمی و چه انواع پیشرفته ی امروزی)، هیچ نوع تشعشع رادیو اکتیویته ای تولید نمی نمایند. علاوه بر نکات یاد شده، سوختگی ناشی از استفاده از این دستگاه نیز مطرح است، ولی نسبت به سایر روشهای پخت ،احتمال سوختگی کمتر است.

پختن تخم مرغ در این دستگاه، گاه به انفجار آن در محوطه ی اجاق میکروویو منجر می شود. گرم کردن شیر در ظروف شیشه ای، سبب می شود حرارت شیر بسیار بیشتر از حرارت ظرف آن باشد. نوشیدن چنین شیری موجب سوختگی شدید هم گردیده است.

در ضمن مواردی از کاهش سطح هموگلوبین خون در اثر مصرف شیر گرم شده با مایکروویو نیز گزارش شده است. همچنین هنگام گرم کردن شیر مادر ( منظور شیر مادر نگهداری شده در فریزر می باشد) در میکروویو، ایمنوگلبولین های موجود در شیر مادر به سرعت تخریب می شوند. به همین دلیل استفاده از این دستگاه در گرم کردن غذای کودکان توصیه نمی شود. مثال دیگر از تفاوت گرمایی مواد مختلف هنگام گرم کردن آن ها در اجاق میکروویو، گرم کردن غذاها در ظروف سفالی است. ظروف سفالی معمولا از مواد داخل آن گرم تر می شوند. دست زدن به این ظرف موجب سوختگی می شود. به عنوان نمونه ای دیگر، هنگام استفاده از اجاق میکروویو جهت گرم کردن نان شیرینی مربایی، مربای درون شیرینی به شدت گرم می شود در حالی که بقیه ی مواد هنوز خیلی گرم نشده اند.هوای داخل دستگاه میکروویو، بسیار خنک ترازغذ ای در حال پخت و یا گرم شدن است. زیرا ارتعاشات تولیدی اجاق میکروویو، موجب لرزش ملکول های غذایی و همچنین ملکول های هوا می شود؛ ولی این ارتعاشات به گرم شدن هوا نمی انجامد. موفق باشید

 

خانم آیت اللهی

فوق لیسانس تغذیه

 

 

 


موضوعات مرتبط: فناوری و سیستم، سیستم، صنایع غذایی، ،
برچسب‌ها:
[ چهار شنبه 25 ارديبهشت 1392برچسب:, ] [ 17:1 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]

رایانه ای که هیچ گاه خراب نمی شود !

رایانه ای که هیچ گاه خراب نمی شود !  -  www.taknaz.ir
 
محققان دانشگاه کالج لندن دست به ساخت یک رایانه جدید زده‌اند که با تقلید از بی‌نظمی طبیعت می‌تواند با ترمیم داده‌های خراب به سرعت خود را از اشکالات پیش‌آمده بازیابی کند.

به گزارش
تکناز ، رایانه خود ترمیم‌کننده «سیستماتیک» اکنون در دانشگاه کالج لندن مورد استفاده بوده و می‌تواند ماموریت‌های حساس را انجام دهد. برای مثال این رایانه می‌تواند به پهپادها اجازه برنامه‌ریزی مجدد خودشان را برای سازگاری با آسیب‌های جنگی داده یا به ایجاد مدلهای واقعی‌تر از مغز انسان کمک کند.

رایانه‌های روزمره برای مدلسازی فرآیندهای طبیعی مانند چگونگی عملکرد نورون‌ها یا هجوم زنبورها مناسب نیستند. این از آن جهت است که رایانه‌ها بطور متوالی کارهای سخت انجام داده و هر دستور را در یک زمان انجام می‌دهند.

این در حالیست که به گفته محققان، طبیعت به این شکل نبوده و فرآیندهای آن به شکل غیر متمرکز و احتمالاتی توزیع شده است. همچنین احتمال خطا در آن کم بوده و قادر به خودترمیم هستند.

این محققان رایانه‌ای را ساخته‌اند که در آن داده‌ها با دستورالعملهای اجرایی آن سازگار هستند. برای مثال این رایانه، دمای بیرون را با اینکه اگر دما خیلی بالا برود، چه باید کرد؟ مرتبط می‌کند. سپس نتایج به مخازنی از نهادهای دیجیتالی موسوم به سیستم تقسیم می‌شوند.

هر سیستم از یک حافظه شامل داده‌های حساس نسبت به محیط برخوردار بوده که به معنی قابلیت تعامل آن با سیستمهای مشابه دیگر است. این سیستمها بجای استفاده از یک شمارشگر برنامه در زمانهای انتخابی توسط یک مولد عدد شبه تصادفی کار می‌کنند.

این سیستم‌ها دستورالعملهای خود را بطور همزمان انجام می‌دهند، بدون اینکه سیستمی بر دیگری اولویت داشته باشد.

مهمتر اینکه، رایانه سیستماتیک از چندین نسخه از دستورالعملهای توزیع شده در سیستمهای خود برخوردار بوده از این رو اگر یک سیستم خراب شود، رایانه می‌تواند به یک نسخه پاک دیگر برای ترمیم کد خود دست یابد. همچنین برخلاف سیستم عاملهای رایج که در صورت عدم دسترسی به یک بیت حافظه خراب می‌شوند، رایانه سیستماتیک به کار خود ادامه می‌دهد؛ چرا که هر سیستم از حافظه خود برخوردار است.

محققان اکنون در حال آموزش این رایانه برای بازنویسی کد خود در واکنش به تغییرات در محیط از طریق فراگیری دستگاه هستند.


موضوعات مرتبط: فناوری و سیستم، فناوری ، رایانه ، ،
برچسب‌ها:
[ دو شنبه 5 فروردين 1392برچسب:, ] [ 7:11 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]
صفحه قبل 1 2 صفحه بعد
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ حرفه وطن خوش آمدید
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان حرفه وطن و آدرس herfevatan.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آرشيو مطالب
اسفند 1396
فروردين 1396 اسفند 1395 بهمن 1395 دی 1395 خرداد 1395 فروردين 1395 آذر 1394 شهريور 1394 مرداد 1394 تير 1394 خرداد 1394 ارديبهشت 1394 فروردين 1394 اسفند 1393 بهمن 1393 دی 1393 آذر 1393 آبان 1393 مهر 1393 شهريور 1393 مرداد 1393 تير 1393 خرداد 1393 ارديبهشت 1393 فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 دی 1392 آذر 1392 آبان 1392 مهر 1392 شهريور 1392 مرداد 1392 تير 1392 خرداد 1392 ارديبهشت 1392 فروردين 1392 اسفند 1391 بهمن 1391 دی 1391
امکانات وب

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 13
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 32
بازدید ماه : 2131
بازدید کل : 218262
تعداد مطالب : 511
تعداد نظرات : 65
تعداد آنلاین : 1



Alternative content



استخاره آنلاین با قرآن کریم


تعبیر خواب آنلاین

خطاطي نستعليق آنلاين